"É unha gran mentira que as traballadoras e traballadores de Mercadona vaia ter unha suba salarial do 15%"
CIG, ELA e OSTA desmontan a campaña propagandística arredor do novo convenio colectivo
A Coruña -
Representantes de CIG, ELA e OSTA compareceron en rolda de prensa este xoves para avaliar o convenio colectivo asinado recentemente en Mercadona e que, a pesar da intensa campaña propagandística elaborada pola empresa e as organizacións sindicais asinantes -CCOO e UGT-para vender as bondades do acordo, "é practicamente igual ao que xa había e o único que fixeron foi adaptalo aos cambios na lexislación e a xurisprudencia".
![](https://cig.gal/imaxes/adaptadas/780/files/novas/2018/12/27/18-12-27_RoldaPrensaConvenioMercadona_03.jpg)
"Non é certo que os traballadores e as traballadoras de Mercadona vaian ter unha suba salarial do 15%. Ese é un incremento que se inventan a empresa, CCOO e UGT", así o aseveraban Roberto Pérez (CIG), Egoitz Iturbe (ELA) e Olga Gómez (OSTA), que denunciaron a campaña de propaganda que están a realizar a empresa e os sindicatos asinantes para vender as bondades do novo convenio colectivo, criticando a CCOO e UGT "por funcionar como apéndices do departamento de recursos humanos de Mercadona e agora tamén do departamento de publicidade".
Incremento do salario base igual ao IPC real
Unha das cuestións que máis impacto mediático tivo foi a presunta suba salarial do 15%, algo que Pérez desmentiu rotundamente. Na realidade, apunta, o que recolle no convenio é un incremento do salario base igual ao IPC real, durante cada un dos cinco anos de vixencia, tal e como xa viña aplicando a empresa. Isto supuxo a conxelación dos soldos nos últimos tres anos.
"CCOO e UGT levan dende sempre negociando incrementos salariais en convenio que son inferiores aos que a empresa aplica. E isto é así porque Mercadona non acepta que a representación social negocie nada; Mercadona impón e logo fai o paripé con estes sindicatos", explicou Roberto Pérez, apuntando que esta foi a primeira vez que a CIG puido estar presente na mesa de negociación en Valencia, na súa calidade de sindicato máis representativo.
![](https://cig.gal/imaxes/adaptadas/780/files/novas/2018/12/27/18-12-27_RoldaPrensaConvenioMercadona_04.jpg)
Pola súa banda, Iturbe cualificou de "escándalo" que mentres Mercadona obtivo un beneficios de máis de 2.200 millóns de euros nó último lustro e cada empregado/a factura arredor de 245.000 euros anuais, os traballadores e traballadoras teñan un salario medio bruto anual de 24.000 euros (no caso de perciben a prima, senón a retribución baixa aos 21.000 euros). Á vista destes datos, valorou, "resulta indignante que neste convenio se asinara unha suba do IPC real que, tendo en conta o índice dos últimos cinco anos, suporía un incremento máximo do 3.8% do salario base".
Melloras laborais inexistentes
No referido á ampliación do permiso de paternidade até ás 7 semanas, subliñouse que esta mellora quedará pronto superada se, como parece, no mes de xaneiro o Goberno español consegue aprobar os Orzamentos Xerais para 2019, que contemplan unha ampliación do permiso até ás 8 semanas. Algo semellante ocorre coa redución de xornada por garda legal, pois aínda que presumen de que se amplía até as crianzas cumprir 15 anos, todo o que supere o tempo que marca a lexislación actual será considerado como unha anovación contractual, convertendo contratos a xornada completa, en parciais e sen garantías.
Neste convenio tampouco se negocian melloras nos calendarios nin na xornada laboral, que segue a ser a máis elevada do sector. Ao contrario, a empresa asegúrase que pode haber xornadas de 10 horas até dous días á semana, e como non se computa o tempo de descanso diario, a xornada pode acadar as 10,30 horas.
Exclusión dos sindicatos non asinantes do convenio
Como colofón, engádense dous puntos "que demostran até que punto están en conivencia a empresa e CCOO e UGT". Por un lado, establécese a creación dun observatorio que suporá que todos os cambios que se poidan introducir no convenio durante a súa vixencia serán negociados en exclusiva cos sindicatos asinantes. E doutra banda, créase un artigo de 'dereitos sindicais', que na práctica significa que Mercadona e CCOO e UGT poidan negociar un cambio de ámbito das eleccións sindicais para agrupar os comités por provincias, cunha clarísima intención de dificultar que outras organizacións poidan lograr representación na empresa.
![](https://cig.gal/imaxes/adaptadas/780/files/novas/2018/12/27/18-12-27_RoldaPrensaConvenioMercadona_01.jpg)
Levar a negociación ao ámbito máis próximo
A este respecto, o representante de ELA sinalou a aposta do sindicato por levar a negociación colectiva ao ámbito de Euskal Herria, tal e como saíu aprobado nas asembleas de persoal. "Propuxémoslle á empresa trasladar a negociación a tres ámbitos: País Vasco, Nafarroa e o centro loxístico de Araba, pero Mercadona negouse en todo momento". Iturbe reiterou que aproximar a negociación colectiva é o obxectivo de ELA porque "queremos unha negociación real, e que as problemáticas que teñen as traballadoras e traballadores de Mercadona se solucionen de verdade, tanto no que ten a ver coa xornada, os descansos ou a flexibilidade, como no relativo ao acoso e a persecución sindical".
Nesta liña, Olga Gómez destacou ás dificultades ás que se enfrontou OSTA para lograr representación en Mercadona e denunciou que nas primeiras eleccións ás que se presentaron "os denominados liberados sindicais dedicáronse a chamar a cada un dos nosos candidatos e candidatas para ameazalas con posíbeis despedimentos se se presentaban por OSTA".
Gómez incidiu na persecución e o acoso que sofre o persoal da empresa, especialmente contra aquelas persoas que collen unha baixa. "Queda moito traballo sindical por facer en Mercadona, e o primeiro que hai que facer é cambiar as relacións laborais e lograr que os traballadores e as traballadoras superen os medos e se decaten de que teñen dereitos que reivindicar", concluíu.